сряда, 22 август 2007 г.

Honda излиза с нов Accord


Accord е един от най-продаваните модели на японския производител през неговото 32-годишно присъствие на пазара. Тенденцията продължава с поредния нов Accord, модел 2008-а. В новата кола всичко в е по-голямо и по-хубаво от предишната, няма значение дали става дума за вътрешен обем,габарити,стандартно оборудване, мощност на двигателя или икономичност на горивото.
Accord 2008-а е със 75 мм по-дълъг, междуосието е пораснало с 58 мм, стъпката с 30 мм. В сравнение с новите модели на конкуренцията - Nissan Altima и Maxima, Toyota Camry и Hyundai Sonata, вътрешността на Accord е най-просторна, а на дължина новата Honda не може да се сравнява само с Maxima. Може би е интересно да се отбележи, че първата генерация на Accord е имала по-късо междуосие отколкото сегашният най-малък модел на марката - Jazz.
Най-големият двигател предлаган някога за автомобил на Honda е под капака на колата - 3.5-литров, V-6 с максимална мощност 270 к.с. при 6200/мин, което е с 25 к.с. повече отколкото предлагаше предишният 3-литров, V-6 мотор. Двигателят е снабден със система за премахване на част от цилиндрите от работа, когато няма нужда от пълната мощност. Различно от предишният модел, при който се деактивираха три от шестте цилиндъра при ниско натоварване, при новата кола системата може да изключи от работа три, четири или дори и шестте цилиндъра. Според Honda новата система дава повече икономичност на новата кола, независимо от добавеният половин литър ходов обем и по-голямата мощност на мотора.
Във варианта купе, който е и по-къс, двигателят е без деактиватор, предавателната кутия е шестстепенна, класическа, предлагат се и още два вариянта на 2-литров двигател. Базовият е с мощност 177 к.с., а вторият предлага 190 к.с. благодарение на по-различната програма за мениджмънт на мотора и по-високата компресия.
За новия модел, обаче, няма да се предлага бензиново електрическия хибриден вариант. Accord 2008-а ще тръгне първо в Щатите през следващия месец в ценовата категория 20-30 хиляди долара.

Няма коментари: