От години Ferrari привлича с олекотените си модели, но тъй като дебютът на новото F430 Scuderia (за което има статия) е чак след няколко месеца, сега в светлините на прожекторите е моделът на Lamborghini - Gallardo Superleggera, което в превод значи "супер лек".Той е на пазара още от март, когато бе представено на изложението в Женева и бързо си спечели слава на една от най-мощните коли на компанията, естествено след Diablo GTR. От олекотеното Gallardo просто лъха мощност, от агресивно оформеното карбоново крило до зеещите странични въздухозаборници и мускулестия силует. С пълен резервоар колата тежи съвсем малко над 1500 кг., но разликата от 100 кг. със стандартното Gallardo SE не бива да бъде подценявана.Стандартният модел ускорява отлично от 0 до 100 км - едва за 3,88 сек. Но при Superleggera това време е намалено до 3,59 сек., а времето, необходимо за изминаване на 1 км е 21,23 сек., в сравнение с 23,69 сек. при обикновеното Gallardo. Но от тази диета най-голяма полза има удоволствието от шофирането и лекотата на управление, дотолкова, че отварят нова графа в класацията на най-добрите суперколи.А за да бъде възпрян "бушуващият бик", като опция могат да се поръчат комплект големи карбоново-керамични спирачни дискове.Екстериорното оформление:Трудно едно Gallardo ще мине някъде незабелязано, а с визуалните подобрения в Superleggera това е почти невъзможно. Ясни знаци, че това не е просто Gallardo са лъскавите черни странични линии, огромното крило отзад, страничните огледала, престилките и дифузьорът, всички те покрити с карбонови влакна. Спирането на светофар ви гарантира обичайните въпроси на зяпачите - колко струва, колко е мощността му и колко вдига. Някои по-дръзки могат да поискат и кръгче да направят.Седнете ли веднъж в дълбоката седалка, веднага ще забележите разликите със стандартното Gallardo. Първо, новите седалки, чиито рамки са изцяло карбонови са взети директно от мотоспорта, затова са идеални за писта. Но на обикновен път нещата не стоят така. Оскъдните подплънки са връзката между задните ви части и неравностите по пътя. Дори само сядането в колата може да се окаже трудно заради ниския под и страничните опори на седалката.Но това не е всичко. 4-точковият спортен предпазен колан няма самонавиващи се макари и дори простите неща стават трудно изпълними, като да вземете телефона или да се пресегнете за дребни за магистралната такса. Но преодолеете ли тези проблеми, останалото е само наслада за сетивата.
Най-впечатляващото в Gallardo Superleggera е фактът, че тежи със 100 кг. по-малко от стандартния модел Изобилието от карбон може да ви накара всеки път, когато погледнете през стъклото, да ви се приисква да сложите шлема и да навлечете състезателния екип. Но почти всичко останало е покрито с Алкантара, което все пак ви говори, че става дума и за лукс. В крайна сметка, това е Lamborghini. Белите циферблати на контролните прибори и ситният шрифт на скоростомера правят разчитането на показанията трудно, особено ако само хвърлите поглед, но по-важни в такава кола са показанията на оборотомера.
Технически спецификацииНай-впечатляващото в Gallardo Superleggera е фактът, че тежи със 100 кг. по-малко от стандартния модел. Свалянето на толкова тегло е трудно дори от обикновен семеен седан, камо ли от спортна суперкола. Въпреки предизвикателството, инженерите от Lamborghini успяват да олекотят интериора с 47 кг., двигателя с 12 кг., трансмисията със 17 кг., каросерията - също със 17 кг. и още 7 кг. оттук-оттам. В резултат на усилена работа салонът на Superleggera се сдобива с нови карбонови панели и тунел за трансмисията.Въпреки програмата за олекотяване, инженерите успяват да повишат мощността с 10 к.с., до 530 к.с. Модификациите по задвижващата система включват нов олекотен ауспух, нови всмукателен и изпускателен колектори и препрограмиране на контролния модул на двигателя. Ходовата част пък дава приноса си в олекотяването с по-леки предна ос, карданен вал и полуоси, както и с нови титаниеви гайки за джантите. В каросерията карбонови панели са използвани в пода, кожусите на огледалата, капака на двигателя и дифузьора. Страничните и задното стъкло са заменени с лек поликарбонат, дори предното стъкло е по-тънко, за да се намали масата.На пътяВъзможностите на Superleggera и разликите с обикновеното Gallardo могат да бъдат разкрити само на писта. На обикновен път ограничената видимост от шофьорското място, прекалено чувствителните спирачки и педал на газта могат да създадат проблеми, особено в тежък трафик. Към това добавете изключително малката височина над пътя, както и по-тежкия волан и получавате едно разочароващо преживяване при градско шофиране.Но спортният интериор и по-резкият звук от ауспуха не са единствените разлики между Gallardo S.E. и Superleggera. Преди всичко това са увеличената максимална скорост, подобреното управление и като цяло - по-голямото удоволствие от шофирането.Бърз поглед към показателите разкрива, че Superleggera ускорява от 0 до 100 км за 3,59 сек., в сравнение с 3,88 сек. на оригинала. Изминава 1000 м от 60 км/ч. на 6-а предавка за 26,81 сек., докато при S.E. това време е 27,87 сек.Но максималната скорост, постигната при тестове на Superleggera е по-ниска от тази на Gallardo S.E. Това обаче се дължи на по-големите сили на натиск, които генерира крилото върху задния мост.В сравнение със стандартното Gallardo, Superleggera реагира много по-прецизно и леко. Воланът е по-бърз и по-точен в завои, като дори и промяна на позицията му с един градус предизвиква осезаема промяна в курса на движение.
Gallardo Superleggera е на пазара още от март Гумите Pirelli P Zero Corsa вършат отлична работа при вземане на остър завой с голяма скорост, а колата запазва стабилно и балансирано поведение дори на много мокър асфалт. Влизането в остър завой може да предизвика съвсем леко недозавиване, преди да се включи електронната стабилизираща програма и да коригира поведението на колата. Но това не значи, че не може да вкарате Superleggera настрани в някой завой, с поднасяне и газ. Отпуснете газта в бърз завой и задницата става нестабилна, след което с премерено подаване на газ започвате да плъзгате колата настрани и изглеждате като професионалист.Както винаги, двигателят с гаранция ще вдигне адреналина ви. Мигновената му експлозивна реакция на всяка предавка е удивителна, а огромната мощност просто може да бъде почувствана, докато 4х4 системата се бори с въртящия момент от 510 Nm. Под 3000 об/мин. мощността се усеща, но не е нищо особено. Над тази граница обаче, 5-литровият V10 двигател започва да си показва рогата, давайки невероятно ускорение чак до 8000 об/мин. При тези високи стойности звукът на двигателя е брутален, чува се и силно механично ръмжене от действието на системата e-Gear, при захапването на всеки зъбец, а оборотите се вдигат за още по-голямо ускорение.Тежката думаБез съмнение, Superleggera е кола, създадена за писта и само там човек може да усети истинските й възможности. Красотата на суперколата от Sant'Agata се крие в предвидимостта и интуитивността на начина, по който реагира на волана и педала на газта. Въпреки това, неопитен водач лесно може да си докара неприятности и за съжаление това се отнася за болшинството желаещи да си купят тази кола.
Най-впечатляващото в Gallardo Superleggera е фактът, че тежи със 100 кг. по-малко от стандартния модел Изобилието от карбон може да ви накара всеки път, когато погледнете през стъклото, да ви се приисква да сложите шлема и да навлечете състезателния екип. Но почти всичко останало е покрито с Алкантара, което все пак ви говори, че става дума и за лукс. В крайна сметка, това е Lamborghini. Белите циферблати на контролните прибори и ситният шрифт на скоростомера правят разчитането на показанията трудно, особено ако само хвърлите поглед, но по-важни в такава кола са показанията на оборотомера.
Технически спецификацииНай-впечатляващото в Gallardo Superleggera е фактът, че тежи със 100 кг. по-малко от стандартния модел. Свалянето на толкова тегло е трудно дори от обикновен семеен седан, камо ли от спортна суперкола. Въпреки предизвикателството, инженерите от Lamborghini успяват да олекотят интериора с 47 кг., двигателя с 12 кг., трансмисията със 17 кг., каросерията - също със 17 кг. и още 7 кг. оттук-оттам. В резултат на усилена работа салонът на Superleggera се сдобива с нови карбонови панели и тунел за трансмисията.Въпреки програмата за олекотяване, инженерите успяват да повишат мощността с 10 к.с., до 530 к.с. Модификациите по задвижващата система включват нов олекотен ауспух, нови всмукателен и изпускателен колектори и препрограмиране на контролния модул на двигателя. Ходовата част пък дава приноса си в олекотяването с по-леки предна ос, карданен вал и полуоси, както и с нови титаниеви гайки за джантите. В каросерията карбонови панели са използвани в пода, кожусите на огледалата, капака на двигателя и дифузьора. Страничните и задното стъкло са заменени с лек поликарбонат, дори предното стъкло е по-тънко, за да се намали масата.На пътяВъзможностите на Superleggera и разликите с обикновеното Gallardo могат да бъдат разкрити само на писта. На обикновен път ограничената видимост от шофьорското място, прекалено чувствителните спирачки и педал на газта могат да създадат проблеми, особено в тежък трафик. Към това добавете изключително малката височина над пътя, както и по-тежкия волан и получавате едно разочароващо преживяване при градско шофиране.Но спортният интериор и по-резкият звук от ауспуха не са единствените разлики между Gallardo S.E. и Superleggera. Преди всичко това са увеличената максимална скорост, подобреното управление и като цяло - по-голямото удоволствие от шофирането.Бърз поглед към показателите разкрива, че Superleggera ускорява от 0 до 100 км за 3,59 сек., в сравнение с 3,88 сек. на оригинала. Изминава 1000 м от 60 км/ч. на 6-а предавка за 26,81 сек., докато при S.E. това време е 27,87 сек.Но максималната скорост, постигната при тестове на Superleggera е по-ниска от тази на Gallardo S.E. Това обаче се дължи на по-големите сили на натиск, които генерира крилото върху задния мост.В сравнение със стандартното Gallardo, Superleggera реагира много по-прецизно и леко. Воланът е по-бърз и по-точен в завои, като дори и промяна на позицията му с един градус предизвиква осезаема промяна в курса на движение.
Gallardo Superleggera е на пазара още от март Гумите Pirelli P Zero Corsa вършат отлична работа при вземане на остър завой с голяма скорост, а колата запазва стабилно и балансирано поведение дори на много мокър асфалт. Влизането в остър завой може да предизвика съвсем леко недозавиване, преди да се включи електронната стабилизираща програма и да коригира поведението на колата. Но това не значи, че не може да вкарате Superleggera настрани в някой завой, с поднасяне и газ. Отпуснете газта в бърз завой и задницата става нестабилна, след което с премерено подаване на газ започвате да плъзгате колата настрани и изглеждате като професионалист.Както винаги, двигателят с гаранция ще вдигне адреналина ви. Мигновената му експлозивна реакция на всяка предавка е удивителна, а огромната мощност просто може да бъде почувствана, докато 4х4 системата се бори с въртящия момент от 510 Nm. Под 3000 об/мин. мощността се усеща, но не е нищо особено. Над тази граница обаче, 5-литровият V10 двигател започва да си показва рогата, давайки невероятно ускорение чак до 8000 об/мин. При тези високи стойности звукът на двигателя е брутален, чува се и силно механично ръмжене от действието на системата e-Gear, при захапването на всеки зъбец, а оборотите се вдигат за още по-голямо ускорение.Тежката думаБез съмнение, Superleggera е кола, създадена за писта и само там човек може да усети истинските й възможности. Красотата на суперколата от Sant'Agata се крие в предвидимостта и интуитивността на начина, по който реагира на волана и педала на газта. Въпреки това, неопитен водач лесно може да си докара неприятности и за съжаление това се отнася за болшинството желаещи да си купят тази кола.
Няма коментари:
Публикуване на коментар