неделя, 30 септември 2007 г.

Електрическия динамичен и удобен Opel Flextreme


Името на концепцуалният автомобил поставящ основата в развитието на електромобила е Opel Flextreme.С напълно новата екологична технология E-Flex за задвижване с електричество, основният двигател на автомобила се нуждае само да бъде зареден за кратко време след като измине 55 километра.Благодарение на малкия допълнителен дизелов двигател Флекстрем може да измине до 715 км без да спира за зареждане с електричество или с гориво.Спазвайки европейския тестови цикъл за електрически автомобили се предвижда колата да отделя по-малко от 40 г C02 на километър. С динамиката на иновативният си купе-автомобил, показан на автосалона във Франкфурт, Opel иска да подчертае и някои други нови решения, включително електрическите персонални транспортери, разположени под пода на багажното отделение.Opel Flextreme представлява решението на General Motors за изработване на автомобили с ниски емисии на CO2 и намаляване зависимостта на индустрията от петрола.В това число се включва и ползването на битовата електрическа мрежа като източник на енергия. Основният двигател на концепцията е електромотор с литиево-йонна акумулаторна батерия.Разликата от хибридните системи е,че 1.3-литровият дизелов двигател на E-Flex не е обвързан със задвижването на колелата.Той има за задача само да осигурява допълнителна енергия за зареждането на акумулаторната батерия и осигуряването на по-голям пробег на автомобила, като винаги работи при оптимален диапазон на оборотите.С изцяло заредена батерия Opel Flextreme може да измине до 55 км задвижван само от електричество и изисква единствено стандартна 220 V електрическа мрежа за зареждането на батерията в продължение на около три часа.В Европа повечето хора пътуват всекидневно до работните си места под 50 км,така че ако те зареждат колата си през нощта в къщи и през деня в работата ще могат да изминават около 100 км дневно без да замърсяват околната среда. E-Flex системата дава възможност на различни системи за задвижване да се приспособят в една универсална конструкция с електрозадвижване. Задвижването с горивни клетки или с биоетанол/дизелов двигател може да бъде също приспособено като вторичен начин на задвижване при оглед на наличността на съответния източник на енергия в региона на шофиране.Най-голямата изненада в возилото са двата електрически единични скутера, практично скрити в пода на багажното отделение. Те могат да се използват там където не може да влезе автомобил и по този начин осигуряват допълнителна възможност за придвижване. Електрическите скутери осигуряват до 38 км екологичен пробег.

2 коментара:

Анонимен каза...

Кога ще влезе в серийно производство

Росен Иванов каза...

Благодаря за въпроса,но за съжаление нямам информация